Vuxensällskap

Ibland kan man som småbarnsmorsa bli lite svältfödd på det. Man sitter och pratar bebisprat (ja man gör det utan att man är medveten om det ibland) och ens barn, iallafall mitt då som inte kan prata, svarar med "titta" "dä" bababababababa dadadadada och dyl.
Just nu är jag äckligt, ja helt absurt sugen på att sitta med en vuxen människa och bara prata om allt mellan himmel och jord. Får ta och styra upp det någon dag här framöver.
Vaddå I-landsproblem?
Annars håller vi på med inskolningen på dagis nu och kör sista dagen imorgon. Då ska vi vara med på frukosten och efter den ska vi vinka och säga hejdå och gå hem föratt sen hämta runt halv två om det inte blir kris och personalen får ringa efter oss. Peronalen på Alexanders dagis är underbara känner jag, dom är riktiga människor! Jag har nog haft lite förutfattade meningar om dagispersonal innan, att de är stela och liksom lite för pedagogiska. Svårt att förklara hur jag menar men jag tror barn behöver lite vanliga maneèr också av vuxna runtomkring dem och inte bara textbook behavior om ni är med på hur jag menar.
Mina hurtbullefasoner torkade ihop som gammalt vetebröd gör också, MEN jag har kommit på att jag kommer ju att promenera till och från dagis en gång om dagen minst iallafall så där är det ju en halvtimme tjiihooo folkhälsan är räddad!
Sen att jag kommer latmaska mig till en busshållsplats när jag ska ner till stan igen föratt ta bussen till Borlänge och skylla på att det tar för lång tid att gå.. det är en annan femma det =)
Jag ska göra ett politiskt inlägg senare i veckan. Det kommer bli ett kilometerlångt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi hade oxå en helt suverän dagispersonal med våra barn. Då kände man att man kunde lämna dom där utan att man fick sådär jätteont i magen i början som man kan få när man lämnar bort barnen till någon annan. Nä, bra personal är fruktansvärt viktigt på dessa platser. Ska bli intressant att läsa ditt kilometerlånga politiska inlägg. Säg till lite före så ska jag ta ledigt från jobbet för jag lär väl knappast ha tid att jobba om jag ska läsa så mycket ;)

2010-09-22 @ 21:26:57
Postat av: Skorpan

Haha dada mama mama dada, gull! Han lär sig snart prata o då kan ni snacka politik, vargjakt, räntor, musik m.m.. Lycka till imorn <3 o du, jag ser fram emot politik-inlägget. Pyss på köttbit'n

2010-09-22 @ 21:32:47
URL: http://tikkamasalan.bloggspot.com
Postat av: Jörgen

2010-09-22 @ 21:26:57 är min kommentar. Glömde tydligen fylla i namn. Var inte meningen att vara anonym ju.

2010-09-22 @ 21:49:15
URL: http://jokerjojjee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0