Otrohet.

Är det någonsin ok att vara otrogen? Jag tycker inte det är ok men jag kan förstå att en del gör det, som tex jag själv har ju gjort det tidigare i mitt liv.
Ok eller inte ok, det jag facineras mest av är inte dessa engångs-händelser på personalfesten med den där snygga kollegan eller brevbärarn som man har flörtat med lite vilket resulterar i en natt av lite skyldigt sex som man ångrar på direkten med hela kroppen. Man nästan kräks av tanken på vad man har gjort och skulle aldrig göra det igen, utan det är dessa planerade och ofta förekommande otroheterna. Alltså som när man har en älskare/älskarinna.
Om man är älskarinnan så följer man kanske med på någon konferans i en annan stad, man kanske blir uppringd mitt i natten och öppnar dörren för en snabbis.
Sen går vedebörande hem till sin flickvän/fru och eller utan barn och bara går på som om inget har hänt?
Hur fungerar det?
Det som skrämmer mig mest är att det verkar vara så lätt att ta till så fort det blir lite struligt i förhållandet ett tag men man vill inte göra slut. Då är man otrogen med någon istället och man skäms inte för det!
Gud vad jag låter som en moralkärring nu men det känns som att man inte kan lita på någon eftersom alla gör det! Jag menar, ärligt, hur många gånger har man inte hört folk i sin omgivning säga dessa ord:Jag trodde aldrig att HAN skulle göra det eller: hur kunde HON, vi som har det så bra?
Har man igentligen någon säkerhet på att det inte kan hända?
Nej och det är det som skrämmer mig.
Det är ju inte konstigt att folk blir cyniska i världen iallafall det säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Fattar inte heller dessa människor. Har ju nästan fastnat där själv en gång på personalfesten, men backade ur när jag märkte vad som höll på att hända. Otrohet är det värsta svek man kan göra mot en annan människa. Men som du säger, Man kan aldrig vara säker på att det inte kommer att hända. Jag kommer aldrig att förstå dessa personer. Vare sig det är fasta älskarinnor eller snabbisar.

2010-10-16 @ 12:35:19
URL: http://jokerjojjee.blogg.se/
Postat av: Reuben

Det börjar bli varmt ute nu ;)

2010-10-19 @ 05:48:55
URL: http://tikkamasalan
Postat av: Bloggarn

Reuben: ja men det är ju det jag baserar hela inlägget på och en till individ också. Hur går det till? hahaha det börjar bli varmt ute... jisses haha

2010-10-26 @ 19:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0