After work?

Idag ska jag, min syster, Robert aka Bjuggen och Roger Olsson gå på after work. Sitter det ihop eller? Nån ordpolis kanske kan hjälpa mig med en kommentar senare? Hur som helst, after work alltså... eller blir det after child för mig? För jag workar ju inte idag.
Det ska iallafall bli supertrevligt att sitta med vuxna människor och prata om icke-barn saker även om jag älskar att berätta om min sons framsteg så kan det vara skönt att komma ur den världen lite.
Mamma-värlen alltså. Tänk att jag sa det! Oj vad många på familjeliv som skulle vilja annmäla mig till soc nu och säga: Människan ska inte ha barn! Hon vill ju ha en egen identiten också och det är ju förbjudet! Hon är ju för guds skull mamma nu! Plocka av henne den stackars ungen på en gång och placera honom hos nån som kommer amma honom tills han är 12 åtminstonde så han får i sig alla antikroppar han behöver!
Serriöst, jag är så less på alla prettomorsor så jag kan spy. Inte göra si och inte göra så. Varför skickar dom inte med en regelbok/bruksanvisning på bb? Jo föratt alla är olika, barn som vuxen och det som är rätt för mig är kanske fel för grannen men inte "fel" för det.
Jag har sett massa olika kategorier av mammor och jag tror jag tillhör nog den där som säger: äh det ordnar sig. Jag oroar mig väldigt lite, ja visst nu ska jag inte ljuga er fulla, jag oroade mig kopiöst i början när han var helt ny och jag inte hade någon kolla på vilket grin som betydde vad och undrade om gallskriket var livshotande?
Ja ni fattar. Så ok, sån är jag och skillanden på min kategori och några andra är att jag inte ser dömmande på andra mammor/pappor. Visst skulle jag göra det om jag såg nån slå sin unge eller skrika så öronen trillade av barnet, men annars icke. Låt alla få köra sin grej liksom. Det är väl så individer skapas har jag fått för mig? '
Sådär nu har moraltanten talat hahaha


Kommentarer
Postat av: Miah- Mamma till Julia <3

After Work sitter inte ihop ;-)

Kul att du också har en blogg Sara. =)



Kramar

2010-05-28 @ 09:49:45
URL: http://miahsblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej du ser Maria, tur att jag skrev rätt då =) Nu ska jag gå in o läsa på din hehe

2010-05-28 @ 09:52:22
Postat av: spaceylisie

ringer soc Nehej, inget svar, de fikar nog... Jag skriver ett inlägg på Familjeliv istället, det är nog mer effektivt.. ;D



Ha så sjukt skoj på efter barn! Jag vill också!!

2010-05-28 @ 10:33:08
URL: http://Wordsofspaceylisie.blogspot.com
Postat av: Morbror

Haha du är så himla skön Sara. Så det är alltså så att dom inte skickar med bruksanvisningen från BB? Som jag letade när vi kom hem med mina barn. Hittade den inte. Som vi bråkade jag och Anne om vem som tappat bort den ;-)

2010-05-28 @ 12:29:59
Postat av: kungen själv!

Fan, kan man inte special beställa en bruksanvisning, jag läser dom aldig på tekniska saker, men på en unge skulle jag nog läsa den minst 14milj ggr :O Måste skaffa en sån!

2010-07-08 @ 16:03:27
URL: http://znibb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0