Världens kassaste bloggare?

Det borde nog vara jag det.
jag tror det beror på att jag vill sitta ensam hemma när jag ska skriva och det är inte så ofta min ensamtid passar ihop med att min son kan leka snällt brevid medans jag får skriva. Han tycker att han har lika stor rätt att skriva i min blogg som jag men ingen skulle ju fatta nåt av det han skriver så jag brukar inte dela med mig av nåt utrymme. Då blir han sur. På riktigt.
Men nu sover han och då är det bara att köra!  
Igår var vi och hälsade på min gammelfarmor och farfar, Alexander tyckte det var dags att möblera om i skåpen och lite annat men annars var han ganska lugn.
På shemat idag är det umgåsning med Madde och Sidney i parken bortanför oss. Fan att vi inte ägern nån termos! Jag vill ju ha kaffe med mig...
Dagens I-landsproblem alltså.

Till hösten börjar Lill på dagis också och jag ska börja jobba halvtid, back to Bolanche again to the Nilfisken =)
Det är ju inte mitt drömyrke att städa igen men det är ett bra jobb endå, jag kan styra mina arbetstider lite, Jag jobbar med Sanna, Alexander behöver inte gå på dagis mer än på halvtid till en början så det känns bra.
Jag måste få lite mer tid på mig att hitta ett passande heltidsjobb så det är ju perfekt att kunna göra såhär tills vidare. Tur att Sanna hade mig i åtanke där =)
Nej nu ska jag ringa försäkringskassan o kolla hur reglerna är för att jobba halvtid och ta ut mammaledigt på halvtid. Det är säkert inte så bara det inte....
Inte konstigt att skogen försvinner, tänk alla papper som går åt till byrokratin i detta land.
Tål att tänkas på.

Kommentarer
Postat av: Emma skorpan

Nilfisken ska vara snäll på dig annars ska jag bränna upp den! Moahahahaha!!

2010-06-17 @ 14:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0