Varning, argt inlägg!

Idag är jag sur. Det är inget speciellt som har hänt alls men jag började tänka på en sak som gör mig förbannad och jag kan verkligen konsten att reta upp mig själv so here it goes:
Jag vill slå ett slag för alla som fött barn på under 6 timmar.
Varför då? Jo föratt alla jävla prettomorsor som legat i 47 timmar alltid ska "förminska" våran upplevelse av förlossningen.
Säga saker som: HAHAHAHAHA 6 TIMMAR? du ar ju inte fött barn på riktigt du, tänk dig mig då som fick gå med värkar hemma 2 dyng o sen ligga och krysta tills det blev ny årstid! Det du!
Jag har bara en sak och säga till er: HÅLL KÄFTEN!
Nästa gång nån säger nåt liknande till mig så smäller det eller så ska jag säga: Ja du har nog rätt, jag har ingen aning om hur det är att föda barn, nejmen! Vem är det där?? *peka på Alexander* Mitt barn?? Nej det kan inte stämma för jag har inte klämt ut honom, inte vad jag kan komma ihåg iallafall. Vi var inne på bb och jag kollade på film men sen fick vi åka hem och inget hände? Märkligt.
Vad är det med männskor och deras behov avv hävda sig och alltid vara värre, ha lite ondare, vara lite sjukare, bättre, tjäna mer, smartare osv.
Visst är det bra att sträva efter bra saker som att vilja vara smart tex. men man behöver ju inte trycka upp det i ansiktet på folk.
Låt folk få ha sina upplevelser ifred och sluta få andra föräldrar att känna skuld föratt det går bra för dem.
Om nån kommer till mig och säger: Fan jag är så glad att min förlossning gick bra, det tog bara 3 timmar! Då skulle jag svara: Åh va skönt för dig att du slapp lida längre än så, hur mår du då?
Typ nåt i den stilen.
Nu ska jag leka lite med barnet som befinner sig här som jag har fött utan att jag kände nånting, fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Bloggaren själv

Jag måste bara tillägga att jag inte menar alla stackare som legat och pinats i tid och evighet utan endast dom som måste häva upp det i folks ansikten och höja sig själv till skyarna genom att sänka någon annan.

2010-07-08 @ 09:59:45
Postat av: Miah- Mamma till Julia <3

Min var 5½timme. Tyckte de räckte. Men hade kunnat göra om de igen. För jag trodde de skulle vara värre. Men alla upplever olika. Och självklart har vi som hade under 6timmar fött barn. Vi var bara lite mer "mogna" för de ;-) Vi kunde föda barn, våra kroppar var lite mer skapta för det som min barnmorska sa till mig. =)

2010-07-08 @ 10:47:29
URL: http://miahsblogg.blogg.se/
Postat av: Carro

Kan inte hålla med mer. Det är ju inte så att det är en dans på rosor när det går fort alla gånger. Tänk på alla stackare som blir tvingade att föda i bilen på vägen in, eller hemma på toan. Jag hade två snabba förlossningar, och min andra blev rätt traumatisk. Jag hann inte riktigt med, var inte inställd på att det skulle gå så fort, så mitt upp i alltihopa fick jag panikångestattacker. Inget att rekommendera. Förstår inte heller dom som ska säga att "Det var väl inget" när det gått fort. Har dessutom problem med dom som säger att man inte vet vad det är att ha barn för dom är ju såå lugna och snälla. Ja kanske just den sekunden dom träffar dom, men de övriga 23 timmarna och 59 sekunderna då, räknas inte dom. Nä, jag blir inte alls upprörd :-p

2010-07-08 @ 15:07:13
Postat av: Prettomorsor?

vad betyder ens ordet xD

2010-07-08 @ 16:01:01
URL: http://znibb.blogg.se/
Postat av: Skribenten

Carro: Ja men man blir ju så jävla förbannad ibland, man borde igentligen inte bry sig alls men vissa saker eldar man upp sig duktigt över!



Prettomorsor är mammor som är fruktansvärt pretto och gör allt som står i vi föräldrar, allt annat är sjukt och onaturligt enligt dom för man kan ju inte hitta på saker själv utan alla beslut gällande ungen ska tas utifrån ett expertutlåtande.

2010-07-08 @ 22:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0