Kaffe

Förr i tiden när jag sörplade i mig en kanna kaffe varje dag på fik istället föratt vara i skolan så märkte jag aldrig av det där med att man skulle bli piggare av kaffe. Jag tyckte folk snackade skit när som påstod att dom var tvugna att ha en kopp på morgonen föratt inte rasa ihop när dom borstade tänderna, men nu....
Nu har jag förstått varför jag inte märkte nån skillnad.
Jag var inte trött på riktigt förut... jag visste inte ens vad trött var. Jo vanlig trötthet kände jag väl till, segt på morgonen och så men jag hade inte kännt hur det är att vara TRÖTT med stora bokstäver innan.
Så trött att jag gjort saker i en halvtimme efter att jag klivit upp som jag inte har en aning om att jag har gjort. Så trött att jag kan få en altzeimerspensionär att verka skärpt och med i matchen.
Då provade jag kaffe igen och volà! Jag blir pigg av java!!!!
Nu finns det knappt en morgon när jag är utan kaffet.
Är det nån slags vuxengrej eller har dom tillsatt något? Skit samma, jag är glad att det fungerar för jag har haft starka funderingar att börja med uppåttjack föratt komma ut dimman men då kliver jag väl bara in i en annan dimma så det är ju ingen bra idè heller.
Nu ska jag dricka en till kopp uppåtjava så kanske jag orkar fixa matlådan och se en halvtimme på sagan om ringen.
Out.

Kommentarer
Postat av: Carro

hahaha Sömn, vad är det?? :-p Att man inte hade vett att uppskatta sovmorgnar mer förr! :-p

2010-08-23 @ 10:17:40
URL: http://www.mammacajjjo.blogspot.com
Postat av: Sofia

Haha, upplever precis samma sak och vet du vad jag tror det är?

Det är mammagenen, när man blir mamma så blir man pigg av kaffe och inser att man inte kan leva utan det :-)

Nu för tiden är att sätta på en kanna kaffe det första jag gör på morgonen efter att Arvid har ätit :-)

2010-08-29 @ 20:52:29
URL: http://mysanochmimer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0