Helghets?

Jag har glömt hur det känns. Helghetsen som börjar infinna sig fredag eftermiddag om inte tidigare. Vad ska jag göra ikväll? Utgång eller stanna hemma? Utgång!  Vad ska jag ha på mig? Vem ska jag gå ut med? Vart ska vi gå? Förfest? Efterfest? Systemet? Sen när man har rätat ut dom flesta frågetecken så brukar en kväll se ut som följer:
Skynda till systemet innan det stänger.
Hem och duscha
Fixa håret och måla dit partyansiktet
Rota igenom hela garderoben efter kläder som inte duger men man har inget val för man måste ju ha kläder på sig på krogen.
Gå på förfest
Bli så full på förfesten som man igentligen behöver vilket innebär att man inte behöver dricka mer... igentligen.
Stapplar ut på krogen.
Köar i inträdet.
Köar i garderoben.
Kissa eftersom man har stått i kö i hundra år.
Köa till toan.
Köa till baren.
Dansa.
Leta ragg (om man är singel det vill säga.... fast ja, det finns ju folk som gör det utan att vara singel)
Köa en sista gång i baren för den där beställningen man inte alls behöver, den som får en att kliva över kanten.
Kissa en sista gång innan kön till garderoben.
Hämta jackan (efter att ha köat tillräckligt länge för att bli kissnödig igen)
Gå till närmsta pizzahak för fylleätning.
Stappla hem.
Däcka av i sängen med smink och kläder på.
Nu är det inte så det fungerar längre. Folk säger att livet förändas när man får barn och det är inget snack om det. Visst kan du fortfarande gå ut på krogen och göra precis som ovan men dagen efter kan du inte göra som du skulle kunnat innan barn.
Sova tills du vaknar och är du massor med bakis så kan du dricka lite vatten och sen sova ännu mer. sen när du vaknar och mår så pass bra så att du kan gå ut så blir det en pizza och soffläge hela dagen. Nej nej nej nej nej......
För det första är du så trött på själva partykvällen i fråga för att du har gått upp 5 på morgonen och inte haft en chans att sova nåt på dagen. Sen är det ju det där med att vara bakis. Ditt barn tar absolut ingen hänsyn att att du mår skitdåligt, ligger och spyr och bara vill injecera flott i dina vener för att må bra. Du måste fortfarande gå upp tidigt och göra alla dom sakerna som du brukar, man slipper inte undan liksom.
Ja, det är värt det ibland absolut men jag kan för första gången inse varför man inte ser dom som fått barn lika ofta ute längre. Dom har inte blivit torrbollar eller anser sig vara för vuxna för att gå på lokal, nej dom önskar nog inget annat än att få gå ut och släppa loss på riktigt men det är inte fysiskt möjligt helt enkelt.
Man skulle bli utbränd på 2 röda om man försökte göra som innan.
Det skulle iallafall jag.
Någonting har förändrats kan jag ju säga...

Kommentarer
Postat av: Carro

Skönt att någon mer förstår. =) Men det är inte konstigt att man glider ifrån sina vänner som är utan barn har jag märkt. Det är som två olika världar. Värst är det 1:a året. Sen börjar man vakna till liv igen :-p

2010-08-07 @ 16:22:30
URL: http://www.mammacajjjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0